Infolinia: 515 639 067 (7-17, w weekendy 9-17)
2 lata gwarancji na meble
100-dniowe prawo zwrotu
97% zadowolonych klientów

REKLAMACJA / GWARANCJA / RĘKOJMIA

1. Jak długo przysługuje mi gwarancja za zakupiony towar?

Standardowa gwarancja przysługująca klientom sklepu Novodom wynosi 2 lata, jednak posiadamy w swojej ofercie także produkty, które obejmuje 5-letnia gwarancja przydzielona przez producenta. Informacja o rodzaju gwarancji i czasie jej trwania, zawsze znajduje się w karcie danego produktu – w zakładce Specyfikacja i wymiary produktu.

2. Jak złożyć reklamację na zakupiony produkt?

Zgłoszenie reklamacyjne można przesłać drogą mailową na adres: biuro@novodom.pl lub kontaktując się z bezpłatną Infolinią: +48 515 639 067. Kompletny wniosek powinien zawierać dane klienta, zdjęcia lub filmik oraz szczegółowy opis występującego problemu / usterki.

3. Ile trwa obsługa zgłoszenia reklamacyjnego?

Zgłoszenia reklamacyjne są przyjmowane od poniedziałku do piątku w godz. 7:00-17:00 oraz w weekendy w godz. 9:00-17:00. Prawidłowo złożony wniosek jest obsługiwany w terminie do 14 dni od daty zgłoszenia. W przypadku, gdy reklamacja okaże się niekompletna i jej obsługa nie będzie możliwa, klient zostanie o tym poinformowany przez konsultanta i poproszony o uzupełnienie brakujących elementów do 7 dni. Nieuzupełnienie zgłoszenia reklamacji w określonym terminie spowoduje pozostawienie reklamacji bez rozpoznania.

4. Jak wygląda proces obsługi reklamacji/gwarancji?

Przebieg procesu obsługi wniosku reklamacyjnego lub gwarancyjnego jest zależny od charakteru zgłoszenia. Reklamowany produkt może zostać wymieniony, naprawiony lub uzupełniony o brakujące elementy. Konsultant obsługujący zgłoszenie, udziela odpowiedzi zwrotnej w terminie do 14 dni, telefonicznie lub na adres poczty elektronicznej wskazany przez klienta.

5. Czym różni się gwarancja od reklamacji?

Gwarancja na produkt obowiązuje przez określony czas i jest przydzielana bezpośrednio przez producenta / dystrybutora / importera towaru. Najczęściej dotyczy naprawy towaru w serwisie albo wymiany wadliwego towaru na inny. Gwarancją producenta nie są objęte usterki i uszkodzenia mechaniczne niewynikające z wady produktu, których przyczyną jest nieprawidłowe zastosowanie lub użytkowanie przez Nabywcę. Możliwość zgłoszenia reklamacji na zakupione produkty, przysługuje klientowi z ramienia sklepu, w przypadku niezgodności towaru z umową. Objęcie towaru gwarancją nie jest obowiązkowe, w przeciwieństwie do odpowiedzialności z tytułu niezgodności towaru z umową. Obowiązek reklamacyjny dotyczy wyłącznie Sprzedawcy – klient nie może zgłosić reklamacji bezpośrednio do producenta, ponieważ nie jest on stroną transakcji.

6. Na czym polega rękojmia?

Rękojmia dotyczy niezgodności zakupionego towaru z umową. W jej ramach, Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Kupującego, jeżeli produkt jest niekompletny, ma uszkodzenia lub wadę fizyczną, która wpływa na jego jakość i uniemożliwia poprawne użytkowanie. Sprzedawca odpowiada za towar przez okres 2 lat. Rękojmia za wady daje klientowi prawo domagania się bezpłatnej naprawy, wymiany towaru na nowy, obniżenia lub zwrotu ceny, przy czym to nabywca określa, czy dany produkt ma zostać naprawiony, czy wymieniony na nowy.

7. Czym różni się reklamacja od rękojmi?

W ramach rękojmi za wadliwy produkt odpowiada Sprzedawca, natomiast w przypadku gwarancji, odpowiedzialność za towar w całości ponosi producent. Producent nie jest zobowiązany do udzielenia gwarancji, ale Sprzedawca zawsze odpowiada za wydany towar przed Nabywcą. Klient może skorzystać z rękojmi w ciągu 2 lat od momentu zakupu produktu. Gwarancja obowiązuje do terminu w niej ustalonego - informacja o czasie jej trwania znajduje się w karcie produktu, w zakładce Specyfikacja i wymiary produktu.

8. Gdzie znajdę informację o warunkach reklamacji i gwarancji?

Informację o przysługujących prawach konsumenckich oraz warunkach zgłoszenia reklamacji i gwarancji w sklepie Novodom, można znaleźć: 
 • w zakładce Regulamin, 
• na indywidualnym koncie klienta, 
• bezpośrednio u konsultanta sklepu Novodom.

9. Kto ponosi koszty przesyłki w przypadku zgłoszenia reklamacji / rękojmi / gwarancji?

Koszty przesyłki produktów, w przypadku prawidłowego zgłoszenia przez klienta reklamacji, gwarancji lub rękojmi, ponosi sklep Novodom.

10. Czy kurier może odmówić przyjęcia paczki reklamacyjnej / gwarancyjnej?

Tak, jeżeli uzna, że została ona nieprawidłowo przygotowana przez klienta. Produkty należy starannie zapakować i dobrze zabezpieczyć przed ewentualnym uszkodzeniem w transporcie. Jeśli te warunki nie zostaną spełnione, przewoźnik ma prawo odmówić przyjęcia paczki reklamacyjnej lub gwarancyjnej od klienta.

ZWROT I WYMIANA PRODUKTÓW

1. Ile czasu przysługuje mi na zwrot produktów?

Każdemu klientowi sklepu Novodom przysługuje 100-dniowe prawo odstąpienia od umowy bez podania przyczyny.

2. Jak mogę dokonać zwrotu?

Zwrotu można dokonać poprzez indywidualne konto klienta (logując się i wypełniając odpowiedni formularz w zakładce ‘Moje zwroty’) lub korzystając w tym celu z wyszukiwarki zamówień dostępnej na stronie internetowej sklepu. W tym przypadku, aby dokonać zgłoszenia zwrotu, należy wpisać numer zamówienia oraz adres e-mail podany przy zamówieniu, a następnie, postępować zgodnie ze wskazówkami. 
Pozostałe opcje zgłoszenia zwrotu, które akceptujemy, to: 
  • Telefonicznie: 515 639 067 (pon-pt: 7-17, sb-nd: 9-17) 
  • E-mailowo: biuro@novodom.pl 
  • Listownie – na adres Biura Obsługi Klienta:
    Novodom Sp. z o.o.
    ul. Jana Kilińskiego 35B
    27-400 Ostrowiec Świętokrzyski

3. Czy każdy produkt podlega możliwości zwrotu?

100-dniowe prawo zwrotu obejmuje każdy produkt w fabrycznym opakowaniu (dostarczony do naszego magazynu w takim stanie, w jakim został wysłany), który nie posiada wad, uszkodzeń i widocznych śladów użytkowania. Więcej informacji na temat polityki zwrotów znajdziesz w Regulaminie lub w zakładce Odstąpienie od umowy. 
Co zrobić, jeśli zamówione produkty nie spełniły twoich oczekiwań i chcesz je zwrócić do sklepu oraz otrzymać zwrot pieniędzy za zakupy? Zgłoszenia zwrotu możesz dokonać na kilka sposobów: 
  • logując się na indywidualne konto klienta,
  • mailowo,
  • wpisując numer zamówienia do dostępnej na stronie internetowej wyszukiwarki zamówień,
  • telefonicznie,
  • listownie.

4. W jaki sposób i kiedy otrzymam pieniądze za zwrócone produkty?

Należne środki otrzymasz w terminie do 14 dni, zgodnie z wybraną metodą płatności podczas składania zamówienia. W przypadku płatności za pobraniem, pieniądze zostaną zwrócone na numer konta wskazany przez klienta.

5.Kto ponosi koszty przesyłki w przypadku zgłoszenia zwrotu / wymiany produktów?

W przypadku zgłoszenia zwrotu lub wymiany, koszty wysyłki zwracanych / wymienianych produktów ponosi klient. Sklep Novodom zwraca równowartość zamówienia (zakupionego towaru) i koszt przesyłki poniesiony przy zakupie - do wysokości kwoty odpowiadającej najtańszej opcji przesyłki dostępnej w ofercie. 
W przypadku, gdy klient wybiera opcję nadania paczki przez sklep, kwota zwrotu zostaje pomniejszona o koszt przesyłki produktów zwracanych do naszego magazynu. Paczkę z produktami do zwrotu lub wymiany, można nadać także we własnym zakresie, za pośrednictwem dowolnej wybranej firmy kurierskiej lub dostarczyć do naszego magazynu osobiście.

UŻYTKOWANIE MEBLI

1. Meble są dostarczane w całości czy do samodzielnego montażu?

Większość mebli dostępnych w naszej ofercie jest przeznaczona do samodzielnego montażu. Posiadamy również meble zmontowane fabrycznie, które wysyłamy w całości. Informacja na ten temat zawsze znajduje się w karcie produktu.

2. Dlaczego kolor produktu różni się od koloru przedstawionego na zdjęciu?

Kolory produktów mogą w rzeczywistości nieznacznie różnić się od tych przedstawionych na zdjęciach. Różnica ta wynika najczęściej z indywidualnych ustawień ekranu lub monitora.

3. Czy meble w sklepie stacjonarnym różnią się od tych dostępnych w Internecie?

Nie, nie różnią się. W sklepie internetowym Novodom oferujemy szeroki wybór mebli, lamp i dodatków do domu od znanych marek, które wyglądają tak samo, jak modele dostępne w sklepach stacjonarnych. Do dyspozycji klientów oddajemy produkty całkowicie nowe i zapakowane fabrycznie przez producenta. Nie posiadamy w sprzedaży mebli używanych i powystawowych.

4. Czy meble dostępne w ofercie Novodom są ekologiczne i posiadają certyfikaty?

Z myślą o różnorodnych potrzebach klientów i w trosce o planetę, włączyliśmy do oferty bogaty asortyment mebli ekologicznych, wykonanych z materiałów przyjaznych środowisku, posiadających odpowiednie certyfikaty (np. FSC czy Oeko-Tex Standard), potwierdzające ich pochodzenie i jakość. Nasi klienci mają możliwość otrzymania wglądu do certyfikatów posiadanych przez meble, po skontaktowaniu się w tej sprawie z Biurem Obsługi Klienta.
 Pełną ofertę mebli eko znajdziesz tutaj.

WYBÓR MEBLI

1. Czy w sklepie Novodom są dostępne meble na wymiar?

W sklepie internetowym Novodom posiadamy ogromny wybór mebli w różnych rozmiarach, kolorach i wariantach konstrukcyjnych, pośród których każdy ma szansę znaleźć dla siebie odpowiedni model. Oferujemy również meble na wymiar od marki Drewmax, jednak chęć ich zakupu wiąże się z koniecznością przygotowania indywidualnej wyceny i wydłuża czas oczekiwania na realizację zamówienia.

2. Co to znaczy, że narożnik jest prawostronny/lewostronny (L-kształtny)?

Narożnik prawostronny posiada wydłużoną część (tzw. szezlong) umieszczoną po prawej stronie siedziska, a narożnik lewostronny, po lewej stronie siedziska. Określenie L-kształtny odnosi się zarówno do narożnika lewostronnego, jak i narożnika prawostronnego.

3. Co to znaczy, że narożnik jest uniwersalny lub symetryczny (U-kształtny)

Narożnik uniwersalny to typ narożnika, który może mieć leżankę umieszczoną po prawej lub lewej stronie. O tym, gdzie będzie znajdowała się wydłużona część siedziska, decyduje tutaj użytkownik, na etapie montażu kanapy. Narożnik U-kształtny z kolei, to narożnik, który posiada dwie wydłużone części z leżanką, umieszczone po prawej i lewej stronie siedziska.

4. Jak dopasować ergonomiczny fotel do biurka?

Ergonomiczny fotel do biurka zapewnia podparcie dla całej sylwetki, szczególnie pleców i kręgosłupa, zmniejszając przy tym napięcie w mięśniach, które powstaje podczas siedzenia. Najlepiej w tym zakresie sprawdzają się fotele obrotowe na kółkach, z regulacją wysokości i kąta nachylenia oparcia, które posiadają odpowiednio szerokie siedziska, zagłówki i podłokietniki.

Na co warto zwrócić uwagę? Siedzisko musi posiadać 40-50 cm wysokości, 40-50 cm głębokości i spadek w zakresie 3-5 stopni względem oparcia oraz obejmować 2/3 lub ¾ długości ud, z zachowaniem 2 cm odstępu pomiędzy częścią podkolanową, a krawędzią siedziska. Oparcie z kolei, powinno być wyprofilowane w części lędźwiowej kręgosłupa i odchylone do tyłu o około 10-15 stopni.

Fotel do biurka należy dopasować indywidualnie, do wieku i wzrostu użytkownika:

ROZMIAR KRZESŁA

WZROST

WYSOKOŚĆ BLATU BIURKA

Rozmiar 1

93-116 cm

46 cm

Rozmiar 2

108-121 cm

53 cm

Rozmiar 3

119-142 cm

59 cm

Rozmiar 4

133-159 cm

64 cm

Rozmiar 5

146-176,5 cm

71 cm

Rozmiar 6

159-188 cm

76 cm

Rozmiar 7

+180 cm

75-82 cm