Infolinia: 515 639 067 (7-17, w weekendy 9-17)
Dostawa z wniesieniem
100-dniowe prawo zwrotu
97% zadowolonych klientów

WYSYŁKA I DOSTAWA

1. Jakie są koszty wysyłki zamówienia?

Koszty wysyłki różnią się w zależności od rodzajów, gabarytów, wagi i formy wysyłki zamawianych produktów. Informacja o tym, ile kosztuje dostawa, zawsze znajduje się w karcie produktu oraz w koszyku zakupowym, i jest widoczna przed dokonaniem płatności i sfinalizowaniem zamówienia w sklepie. Szczegółowe informacje o sposobach i kosztach wysyłki znajdziesz tutaj.

2. Kiedy przysługuje mi darmowa dostawa?

W Novodom darmowa dostawa przysługuje podczas trwania specjalnych akcji promocyjnych i dla zamówień o wartości powyżej 2000 zł*. Jeśli zrobisz zakupy w naszym sklepie na taką kwotę, pokryjemy koszty dostawy i wyślemy je za darmo, pod wskazany przez ciebie adres. 
*Darmowa wysyłka nie obejmuje paczek gabarytowych, takich jak niektóre narożniki.

3. Jakie firmy kurierskie mam do wyboru?

Współpracujemy z solidnymi i zaufanymi przewoźnikami, z pomocą których, realizujemy dostawy na terenie całej Polski, niezależnie od wymiarów, wagi i gabarytów produktów. Wysyłamy zarówno paczki o standardowych wymiarach, jak i wielkogabarytowe (na paletach). Dostępne firmy kurierskie w naszej ofercie to DPD, DB Schenker oraz Ambro Express.

4. Ile wynosi czas dostawy?

Czas realizacji zamówienia podany w karcie produktu, obejmuje czas niezbędny na przygotowanie produktów, spakowanie ich i przekazanie do wysyłki. W przypadku produktów dostępnych z wysyłką w 24h, należy do niego doliczyć czas dostawy przewidywany przez firmę kurierską, który standardowo wynosi 1 dzień roboczy. Chcemy być transparentni i zależy nam na tym, aby wszystkie informacje dla klientów widoczne na stronie, były czytelne i zgodne ze stanem faktycznym. Przed złożeniem zamówienia zawsze możesz sprawdzić, ile wynosi czas dostawy konkretnego produktu. 
Składając zamówienie możesz wybrać jeden z dwóch rodzajów dostawy: 
• Dostawę bez wniesienia – zamówienie zostanie dostarczone pod wskazany adres w standardowym terminie lub w terminie wskazanym przez ciebie. Taka opcja wysyłki dobrze sprawdzi się w przypadku niedużych produktów. 
• Dostawę z wniesieniem – zamówienie zostanie dostarczone do miejsca docelowego wskazanego przez klienta, np. do biura, domu lub mieszkania. W przypadku tej opcji będziesz mieć możliwość wyboru terminu dostawy, która ze względu na usługę wniesienia, wydłuży się o 1 dzień roboczy. 
W Novodom dokładamy wszelkich starań, aby twoje zakupy zostały dostarczone w możliwie jak najkrótszym czasie. Nieustannie optymalizujemy system wysyłek, tak, aby wszystkie zamówienia były obsługiwane na bieżąco i wychodziły z magazynu jak najszybciej. Czas dostawy podany w karcie produktu to czas maksymalny, potrzebny m.in. na wykonanie i wyprodukowanie mebli. Zwykle zamówione produkty są dostępne dużo wcześniej niż wskazuje termin podany przez producenta.

5. Dlaczego tak długo czeka się na dostawę niektórych mebli? Od czego to zależy?

W ofercie sklepu internetowego Novodom można znaleźć nie tylko meble importowane, ale też produkowane na terenie Polski. Są to zarówno produkty dostępne z wysyłką w 24h, jak i o wydłużonym terminie realizacji – dokładna informacja o dostępności zawsze jest widoczna w karcie danego produktu. Dokładamy wszelkich starań i robimy, co w naszej mocy, aby jak największa część naszego asortymentu była dostępna od ręki. Współpracujemy z najlepszymi producentami i firmami kurierskimi, w celu zapewnienia różnorodnej oferty, najwyższych standardów obsługi i jak najszybszej dostawy produktów.  

 Czas dostawy poszczególnych produktów może jednak różnić się, w zależności od ich specyfiki, rodzajów materiałów, zastosowanych metod produkcji czy sposobu wysyłki (np. meble fabrycznie złożone). Niektóre meble są produkowane pod zamówienie, co może wydłużać proces realizacji. Na łączny czas obsługi zamówienia wpływ może mieć również lokalizacja magazynu producenta, z którego realizowane są wysyłki do miejsca wskazanego przez klienta.

6. Czy mogę odebrać zakupione produkty osobiście?

Tak, w Novodom dajemy możliwość osobistego odbioru zamówienia. Aby skorzystać z tej opcji, należy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta pod numerem telefonu: (+48) 515 639 037 i ustalić wcześniej datę oraz godzinę odbioru produktów. Nasz konsultant nie tylko zaproponuje dogodny dla ciebie termin, ale też udzieli wszelkich niezbędnych informacji, np. w jaki sposób produkty są zapakowane, ile ważą i jakie posiadają gabaryty. 
Punkty odbioru zamówień znajdują się pod następującymi adresami: 
• Biuro Obsługi Klienta ul. Jana Kilińskiego 35B, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski 
• Magazyn GT LOGISTICS ul. Logistyczna 18, 97-300 Piotrków Trybunalski (hala 2) 
Co jeszcze musisz wiedzieć? Pod adresami podanymi powyżej, nie ma możliwości obejrzenia mebli. Nie posiadamy salonu stacjonarnego ani ekspozycji. Magazyn zajmuje się wyłącznie wydawaniem zamówień, które są odpowiednio zapakowane i zabezpieczone do transportu.

7. Czy jest możliwość wyboru terminu dostawy?

Chcąc zapewnić wysokie standardy obsługi zamówień wpływających do sklepu, dajemy klientom możliwość indywidualnego wyboru terminu dostawy. W tym celu należy skontaktować się z Biurem Obsługi klienta – telefonicznie (515 639 037) lub mailowo (biuro@novodom.pl). 
Pamiętaj jednak, że nie ma możliwości wyboru wcześniejszego terminu odbioru osobistego lub dostawy pod wskazany adres niż ten, który jest podany na stronie, w karcie produktu. Wyjątek stanowi sytuacja, gdy zamówienie zostanie zrealizowane wcześniej przez producenta. Wtedy poinformujemy cię o przygotowaniu paczki do wysyłki lub o możliwości odbioru osobistego we wcześniejszym terminie.

8. Na czym polega i ile kosztuje dostawa z wniesieiem?

Usługa dostawy z wniesieniem polega na dostarczeniu przez firmę kurierską zamówionych produktów do miejsca wskazanego przez klienta, np. do domu, biura lub konkretnego pomieszczenia, niezależnie od tego, na którym piętrze znajduje się mieszkanie / biuro, jak długi dystans trzeba pokonać schodami lub czy w budynku znajdują się winda. Co ważne, usługa wniesienia paczki, nie obejmuje montażu i odbioru starych mebli, na miejsce których zostały zamówione nowe. Opcja dostawy z wniesieniem doskonale sprawdza się w przypadku produktów gabarytowych, posiadających dużą wagę i niestandardowe wymiary. Musisz jednak pamiętać, że w przypadku wyboru takiej usługi, czas realizacji i dostawy zamówienia, zostanie wydłużony o 1 dzień roboczy.

9. Produkty dotarły uszkodzone / zamówienie jest niekompletne – co zrobić?

Po otwarciu i sprawdzeniu zawartości paczki, okazało się, że zamówienie jest niekompletne? Produkty dotarły do ciebie uszkodzone i posiadają widoczne usterki? Zgłoś nam to jak najszybciej i skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta. Udzielimy ci niezbędnych informacji i postaramy się sprawnie rozwiązać problem, np. wysyłając brakujące elementy lub wymieniając je na nowe. Jeśli masz taką możliwość, wykonaj zdjęcia zawartości paczki lub uszkodzeń – nasz konsultant może poprosić o dołączenie ich do dokumentów w celu weryfikacji zgłoszenia.

10. Paczka jest zniszczona lub uszkodzona na zewnątrz - jak postąpić w takiej sytuacji?

Firma kurierska odpowiada za stan paczki od chwili odebrania jej od nadawcy, do momentu dostarczenia jej do klienta. Odbierając paczkę należy zwrócić uwagę na: 
- zagniecenia, 
- uszkodzoną lub naderwaną folię / taśmę, 
- ślady otwierania paczki. 
Zły stan paczki nie zawsze jest równoznaczny z uszkodzeniem produktów, jednak jakiekolwiek zniszczenia widoczne na zewnątrz, powinny zwrócić twoją uwagę i skłonić do sprawdzenia stanu zawartości przesyłki w obecności przewoźnika. W przypadku, gdy okaże się, że zawartość paczki została naruszona i uszkodzona, a produkty wskutek tego posiadają usterki, należy poprosić kuriera o spisanie protokołu szkody w dwóch egzemplarzach.

11. Czy kurier podczas doręczenia uszkodzonej przesyłki może odmówić spisania protokołu szkody?

Termin na zgłoszenie firmie kurierskiej szkody w doręczonej przesyłce wynosi 7 dni od jej odebrania – o ile uszkodzenie jest niewidoczne na zewnątrz, a opakowanie nie posiada śladów naruszenia. Jeśli natomiast stan paczki budzi twoje wątpliwości w momencie odbioru przesyłki, powinieneś sprawdzić jej zawartość w obecności przewoźnika i poprosić o spisanie protokołu szkody w dwóch egzemplarzach. Kurier ma obowiązek sporządzenia protokołu - nie może odmówić wykonania tej czynności ani przesunąć jej na inny termin.

REKLAMACJA / GWARANCJA / RĘKOJMIA

1. Jak długo przysługuje mi gwarancja za zakupiony towar?

Standardowa gwarancja przysługująca klientom sklepu Novodom wynosi 2 lata, jednak posiadamy w swojej ofercie także produkty, które obejmuje 5-letnia gwarancja przydzielona przez producenta. Informacja o rodzaju gwarancji i czasie jej trwania, zawsze znajduje się w karcie danego produktu – w zakładce Specyfikacja i wymiary produktu.

2. Jak złożyć reklamację na zakupiony produkt?

Zgłoszenie reklamacyjne można przesłać drogą mailową na adres: biuro@novodom.pl lub kontaktując się z bezpłatną Infolinią: +48 515 639 067. Kompletny wniosek powinien zawierać dane klienta, zdjęcia lub filmik oraz szczegółowy opis występującego problemu / usterki.

3. Ile trwa obsługa zgłoszenia reklamacyjnego?

Zgłoszenia reklamacyjne są przyjmowane od poniedziałku do piątku w godz. 7:00-17:00 oraz w weekendy w godz. 9:00-17:00. Prawidłowo złożony wniosek jest obsługiwany w terminie do 14 dni od daty zgłoszenia. W przypadku, gdy reklamacja okaże się niekompletna i jej obsługa nie będzie możliwa, klient zostanie o tym poinformowany przez konsultanta i poproszony o uzupełnienie brakujących elementów do 7 dni. Nieuzupełnienie zgłoszenia reklamacji w określonym terminie spowoduje pozostawienie reklamacji bez rozpoznania.

4. Jak wygląda proces obsługi reklamacji/gwarancji?

Przebieg procesu obsługi wniosku reklamacyjnego lub gwarancyjnego jest zależny od charakteru zgłoszenia. Reklamowany produkt może zostać wymieniony, naprawiony lub uzupełniony o brakujące elementy. Konsultant obsługujący zgłoszenie, udziela odpowiedzi zwrotnej w terminie do 14 dni, telefonicznie lub na adres poczty elektronicznej wskazany przez klienta.

5. Czym różni się gwarancja od reklamacji?

Gwarancja na produkt obowiązuje przez określony czas i jest przydzielana bezpośrednio przez producenta / dystrybutora / importera towaru. Najczęściej dotyczy naprawy towaru w serwisie albo wymiany wadliwego towaru na inny. Gwarancją producenta nie są objęte usterki i uszkodzenia mechaniczne niewynikające z wady produktu, których przyczyną jest nieprawidłowe zastosowanie lub użytkowanie przez Nabywcę. Możliwość zgłoszenia reklamacji na zakupione produkty, przysługuje klientowi z ramienia sklepu, w przypadku niezgodności towaru z umową. Objęcie towaru gwarancją nie jest obowiązkowe, w przeciwieństwie do odpowiedzialności z tytułu niezgodności towaru z umową. Obowiązek reklamacyjny dotyczy wyłącznie Sprzedawcy – klient nie może zgłosić reklamacji bezpośrednio do producenta, ponieważ nie jest on stroną transakcji.

6. Na czym polega rękojmia?

Rękojmia dotyczy niezgodności zakupionego towaru z umową. W jej ramach, Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Kupującego, jeżeli produkt jest niekompletny, ma uszkodzenia lub wadę fizyczną, która wpływa na jego jakość i uniemożliwia poprawne użytkowanie. Sprzedawca odpowiada za towar przez okres 2 lat. Rękojmia za wady daje klientowi prawo domagania się bezpłatnej naprawy, wymiany towaru na nowy, obniżenia lub zwrotu ceny, przy czym to nabywca określa, czy dany produkt ma zostać naprawiony, czy wymieniony na nowy.

7. Czym różni się reklamacja od rękojmi?

W ramach rękojmi za wadliwy produkt odpowiada Sprzedawca, natomiast w przypadku gwarancji, odpowiedzialność za towar w całości ponosi producent. Producent nie jest zobowiązany do udzielenia gwarancji, ale Sprzedawca zawsze odpowiada za wydany towar przed Nabywcą. Klient może skorzystać z rękojmi w ciągu 2 lat od momentu zakupu produktu. Gwarancja obowiązuje do terminu w niej ustalonego - informacja o czasie jej trwania znajduje się w karcie produktu, w zakładce Specyfikacja i wymiary produktu.

8. Gdzie znajdę informację o warunkach reklamacji i gwarancji?

Informację o przysługujących prawach konsumenckich oraz warunkach zgłoszenia reklamacji i gwarancji w sklepie Novodom, można znaleźć: 
 • w zakładce Regulamin, 
• na indywidualnym koncie klienta, 
• bezpośrednio u konsultanta sklepu Novodom.

9. Kto ponosi koszty przesyłki w przypadku zgłoszenia reklamacji / rękojmi / gwarancji?

Koszty przesyłki produktów, w przypadku prawidłowego zgłoszenia przez klienta reklamacji, gwarancji lub rękojmi, ponosi sklep Novodom.

10. Czy kurier może odmówić przyjęcia paczki reklamacyjnej / gwarancyjnej?

Tak, jeżeli uzna, że została ona nieprawidłowo przygotowana przez klienta. Produkty należy starannie zapakować i dobrze zabezpieczyć przed ewentualnym uszkodzeniem w transporcie. Jeśli te warunki nie zostaną spełnione, przewoźnik ma prawo odmówić przyjęcia paczki reklamacyjnej lub gwarancyjnej od klienta.

ZWROT I WYMIANA PRODUKTÓW

1. Ile czasu przysługuje mi na zwrot produktów?

Każdemu klientowi sklepu Novodom przysługuje 100-dniowe prawo odstąpienia od umowy bez podania przyczyny.

2. Jak mogę dokonać zwrotu?

Zwrotu można dokonać poprzez indywidualne konto klienta (logując się i wypełniając odpowiedni formularz w zakładce ‘Moje zwroty’) lub korzystając w tym celu z wyszukiwarki zamówień dostępnej na stronie internetowej sklepu. W tym przypadku, aby dokonać zgłoszenia zwrotu, należy wpisać numer zamówienia oraz adres e-mail podany przy zamówieniu, a następnie, postępować zgodnie ze wskazówkami. 
Pozostałe opcje zgłoszenia zwrotu, które akceptujemy, to: 
  • Telefonicznie: 515 639 067 (pon-pt: 7-17, sb-nd: 9-17) 
  • E-mailowo: biuro@novodom.pl 
  • Listownie – na adres Biura Obsługi Klienta:
    Novodom Sp. z o.o.
    ul. Jana Kilińskiego 35B
    27-400 Ostrowiec Świętokrzyski

3. Czy każdy produkt podlega możliwości zwrotu?

100-dniowe prawo zwrotu obejmuje każdy produkt w fabrycznym opakowaniu (dostarczony do naszego magazynu w takim stanie, w jakim został wysłany), który nie posiada wad, uszkodzeń i widocznych śladów użytkowania. Więcej informacji na temat polityki zwrotów znajdziesz w Regulaminie lub w zakładce Odstąpienie od umowy. 
Co zrobić, jeśli zamówione produkty nie spełniły twoich oczekiwań i chcesz je zwrócić do sklepu oraz otrzymać zwrot pieniędzy za zakupy? Zgłoszenia zwrotu możesz dokonać na kilka sposobów: 
  • logując się na indywidualne konto klienta,
  • mailowo,
  • wpisując numer zamówienia do dostępnej na stronie internetowej wyszukiwarki zamówień,
  • telefonicznie,
  • listownie.

4. W jaki sposób i kiedy otrzymam pieniądze za zwrócone produkty?

Należne środki otrzymasz w terminie do 14 dni, zgodnie z wybraną metodą płatności podczas składania zamówienia. W przypadku płatności za pobraniem, pieniądze zostaną zwrócone na numer konta wskazany przez klienta.

5.Kto ponosi koszty przesyłki w przypadku zgłoszenia zwrotu / wymiany produktów?

W przypadku zgłoszenia zwrotu lub wymiany, koszty wysyłki zwracanych / wymienianych produktów ponosi klient. Sklep Novodom zwraca równowartość zamówienia (zakupionego towaru) i koszt przesyłki poniesiony przy zakupie - do wysokości kwoty odpowiadającej najtańszej opcji przesyłki dostępnej w ofercie. 
W przypadku, gdy klient wybiera opcję nadania paczki przez sklep, kwota zwrotu zostaje pomniejszona o koszt przesyłki produktów zwracanych do naszego magazynu. Paczkę z produktami do zwrotu lub wymiany, można nadać także we własnym zakresie, za pośrednictwem dowolnej wybranej firmy kurierskiej lub dostarczyć do naszego magazynu osobiście.

UŻYTKOWANIE MEBLI

1. Meble są dostarczane w całości czy do samodzielnego montażu?

Większość mebli dostępnych w naszej ofercie jest przeznaczona do samodzielnego montażu. Posiadamy również meble zmontowane fabrycznie, które wysyłamy w całości. Informacja na ten temat zawsze znajduje się w karcie produktu.

2. Dlaczego kolor produktu różni się od koloru przedstawionego na zdjęciu?

Kolory produktów mogą w rzeczywistości nieznacznie różnić się od tych przedstawionych na zdjęciach. Różnica ta wynika najczęściej z indywidualnych ustawień ekranu lub monitora.

3. Czy meble w sklepie stacjonarnym różnią się od tych dostępnych w Internecie?

Nie, nie różnią się. W sklepie internetowym Novodom oferujemy szeroki wybór mebli, lamp i dodatków do domu od znanych marek, które wyglądają tak samo, jak modele dostępne w sklepach stacjonarnych. Do dyspozycji klientów oddajemy produkty całkowicie nowe i zapakowane fabrycznie przez producenta. Nie posiadamy w sprzedaży mebli używanych i powystawowych.

4. Czy meble dostępne w ofercie Novodom są ekologiczne i posiadają certyfikaty?

Z myślą o różnorodnych potrzebach klientów i w trosce o planetę, włączyliśmy do oferty bogaty asortyment mebli ekologicznych, wykonanych z materiałów przyjaznych środowisku, posiadających odpowiednie certyfikaty (np. FSC czy Oeko-Tex Standard), potwierdzające ich pochodzenie i jakość. Nasi klienci mają możliwość otrzymania wglądu do certyfikatów posiadanych przez meble, po skontaktowaniu się w tej sprawie z Biurem Obsługi Klienta.
 Pełną ofertę mebli eko znajdziesz tutaj.

WYBÓR MEBLI

1. Czy w sklepie Novodom są dostępne meble na wymiar?

W sklepie internetowym Novodom posiadamy ogromny wybór mebli w różnych rozmiarach, kolorach i wariantach konstrukcyjnych, pośród których każdy ma szansę znaleźć dla siebie odpowiedni model. Oferujemy również meble na wymiar od marki Drewmax, jednak chęć ich zakupu wiąże się z koniecznością przygotowania indywidualnej wyceny i wydłuża czas oczekiwania na realizację zamówienia.

2. Co to znaczy, że narożnik jest prawostronny/lewostronny (L-kształtny)?

Narożnik prawostronny posiada wydłużoną część (tzw. szezlong) umieszczoną po prawej stronie siedziska, a narożnik lewostronny, po lewej stronie siedziska. Określenie L-kształtny odnosi się zarówno do narożnika lewostronnego, jak i narożnika prawostronnego.

3. Co to znaczy, że narożnik jest uniwersalny lub symetryczny (U-kształtny)

Narożnik uniwersalny to typ narożnika, który może mieć leżankę umieszczoną po prawej lub lewej stronie. O tym, gdzie będzie znajdowała się wydłużona część siedziska, decyduje tutaj użytkownik, na etapie montażu kanapy. Narożnik U-kształtny z kolei, to narożnik, który posiada dwie wydłużone części z leżanką, umieszczone po prawej i lewej stronie siedziska.

4. Jak dopasować ergonomiczny fotel do biurka?

Ergonomiczny fotel do biurkazapewnia podparcie dla całej sylwetki, szczególnie pleców i kręgosłupa, zmniejszając przy tym napięcie w mięśniach, które powstaje podczas siedzenia. Najlepiej w tym zakresie sprawdzają się fotele obrotowe na kółkach, z regulacją wysokości i kąta nachylenia oparcia, które posiadają odpowiednio szerokie siedziska, zagłówki i podłokietniki.

Na co warto zwrócić uwagę? Siedzisko musi posiadać 40-50 cm wysokości, 40-50 cm głębokości i spadek w zakresie 3-5 stopni względem oparcia oraz obejmować 2/3 lub ¾ długości ud, z zachowaniem 2 cm odstępu pomiędzy częścią podkolanową, a krawędzią siedziska. Oparcie z kolei, powinno być wyprofilowane w części lędźwiowej kręgosłupa i odchylone do tyłu o około 10-15 stopni.

Fotel do biurka należy dopasować indywidualnie, do wieku i wzrostu użytkownika:

ROZMIAR KRZESŁA

WZROST

WYSOKOŚĆ BLATU BIURKA

Rozmiar 1

93-116 cm

46 cm

Rozmiar 2

108-121 cm

53 cm

Rozmiar 3

119-142 cm

59 cm

Rozmiar 4

133-159 cm

64 cm

Rozmiar 5

146-176,5 cm

71 cm

Rozmiar 6

159-188 cm

76 cm

Rozmiar 7

+180 cm

75-82 cm